Merry Christmas

Julafton, underbart. Har dock inte känts som det idag, bara lite ibland. Konstigt. idag har iaf mormor och farmor kommit hit. Mormor åkte hem igen efter vi hade öppnat hennes paket och fikat + lite mat innan. skriver en lista om vad jag fick och fotar det allt imorgon. Orkar inte nu, helt slut. har annars spelat spel idag med familjen, smygit upp till mitt rum för jag klarar inte av att spendera tid och prata med folk, ja vet. jag är hemsk och kommer ruttna i helvetet. Inte mitt fel jag typ har socialskräck... 

Omkring halv åtta så öppnade vi alla andra paket. Blev glad över alla. Farmor gav alla (inte mamma och pappa då men) tre 5000 kr! 5000 fucking tusen. Helt galet. Var nära på att fråga om hon satt en nolla för mycket. Haha, men det går direkt till min Toronto-kassa som jag ska börja på 2012. Ska försöka spara 500 per månad. Blir 6000 på ett år. Sen kan man ju alltid fixa sommar jobb och tjäna så mycket som jag orkar. Men det får vi se, Madde börjar ju spara till australien nu typ, när hon redan har gått ut gymnasiet. Jag kommer inte orka med allt om jag inte har möjligheten att kunna dra när jag slutar. Gud, längtar bort varje dag. 

Juste, på morgonen så letade vi ju ledtrådar som varje jul. För er som inte har en aning om vad jag pratar om nu så är det så att varje kväll före julafton skriver pappa små lappar som han gömer och som leder till varandra och tillslut så hittar vi några paket. Men leta after lapparna gör vi efter vi har öppnat paketet under sängen som oftast är en film eller bok. i mitt fall blev det en bok om naturfenomen som norrsken och sånt. Som alltid får jag något sånt. Glad för allt eftersom det verkade intresant. Sen så hänger vi ut julstrumpor på ytterdörren kvällen innan julafton där det sedan ligger presenter i. I år var det ett paket med halstabletter, haha! En trisslott som jag inte skrapat änn och soda stream mini flaska till utflyckter och jag vet inte vad. Men det var ju bra saker. Sen när vi hittat alla lappar så var paketen i kassaskåpet som Madde redan hade letat runt men vi trodde inte att vi skulle låsa upp det. Men efter ett tag så låste vi upp och där låg tre paket inslagna. På paketen stog det 'kolla i ekslåpet' så då sprang vi upp och kollade där. Där var tre kinder tomtar. Har inte ätigt upp min än, sparar. Åt upp alla mina luckor från chokladkalendern. Sparar alltid alla till julafton så jag har mycket!

Nu så har jag massa saker som jag som sagt ska försöka lista upp allt. Kommer dock inte skriva från vem för det kommer jag inte ihåg, får ta reda på det senare det också.

Stativ till kameran
Fjärkontroll från kameram
Minneskort (16 GB)
Skjorta
Pyjamas tröja och byxa
Kudde med fodral
Badrock
Pannlampa och vanlig ficklampa
En enorm cupcake burk av kermamik
En liten bok om muffins och cupcakes
En brun supermjuk filt med stjärnor på
9 par strumpor (jag brukar aldrig ha strumpor på gång på morgonen så tack mamma)
500 kr
3 par extra tunna penslar
Trådlös datamus
Textilpennor
Tuschpennor (extra fina som inte "blöder" som alla andra pennor)
Noblesse
Tallrik
Film (Harry Potter och Dödsrelikerna del 2)

Som sagt, mycket bra saker. Förväntade mig inte ens något annat än ett stativ och pengar. Så allt var superbra! Ni kommer förstå vad jag mena med den enorma cupcake burken när ni får se den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0